O PORTÁLU

Vítáme vás na Portále občana města Karviné!

Portál občana slouží pro poskytování elektronických služeb a umožnění elektronické komunikace s občany. Občanům přináší rychlejší a efektivnější řešení svých životních situací bez nutnosti návštěvy úřadu.

Obecné informace

Portál občana je rozdělen na veřejnou a neveřejnou část. Veřejná část obsahuje zveřejněné smlouvy, faktury, objednávky, rezervaci termínu návštěvy, klikací rozpočet a neutorizovanou platební bránu.

Přístup do neveřejné části Portálu občana vyžaduje přihlášení pomocí Identity občana , díky které je občan jednoznačně identifikovatelný. V této části portálu získá uživatel další individualizované služby včetně možnosti elektronického podání online formulářů, které se automaticky předvyplňují známými údaji o přihlášené osobě. Občan může sledovat historii odeslaných formulářů a stav jejich projednávání. Přihlášený uživatel (občan) může přes portál hradit platby on-line (autorizovaná platební brána) pomocí volby: Osobní účet v levém menu.

Obsah veřejné části (pro anonymní uživatele)

  • Životní situace – přehled životních situací rozdělený do kategorií.
  • Platební portál – neautorizovaný přístup – umožní uživateli bez předchozí registrace uhradit své závazky na základě zadání variabilního symbolu a kontaktní e-mailové adresy.
  • Klikací rozpočet - zobrazuje kompletní informace o hospodaření města a lze si proklikávat např. zobrazované roky nebo skupiny informací (rozpočet, příjmy, výdaje atd.).
  • Rezervace termínu - na uvedených pracovištích je možná rezervace času obsloužení
  • Portál veřejné správy MV ČR - budete přesměrování na Portál veřejné správy MV ČR.

Obsah neveřejné části (pro registrované uživatele)

Portál obsahuje navíc funkce, které se týkají občana osobně. Pro přístup k nim je třeba být přihlášen, aby byly chráněny osobní údaje.

  • Můj portál - dokumenty, formuláře a žádosti, které byly občanem odeslány, včetně informace o tom, v jaké fázi zpracování se dokument nachází a kdo jej vyřizuje.
  • Životní situace - přihlášením do portálu je již prokázána identifikace, proto už není potřeba nic podepisovat a skenovat, údaje o uživateli jsou automaticky vyplněny do online formuláře. Uživatel pouze vyplní zbývající potřebné informace a formulář odešle elektronicky prostřednictvím funkce Odeslat formulář. Pokud se v Portálu občana nenabízí požadovaná životní situace, nemusí být v současné době do portálu zapracována. Další online formuláře budou doplňovány podle aktuálních potřeb a složitosti zapracování.
  • Osobní účet - zobrazuje předpisy k poplatkům, které byly vystaveny, včetně informace, zda byly uhrazeny, či nikoliv. Závazky lze zaplatit pomocí platební brány - platba kartou
  • Platební portál - neautorizovaná alternativa k Osobnímu účtu.
  • Portál veřejné správy MV ČR – pokud je občan přihlášen pomocí eObčanky, může využít online služeb státního Portálu veřejné správy. Přihlášení z Portálu občana města se mu přenáší i do Portálu veřejné správy, kde již tedy přihlašovací údaje nemusí zadávat.

 

Pro jakékoliv dotazy k Portálu občana nás prosím kontaktujte na adrese: adrese: epodatelna@karvina.cz